Manisan Popular – Kuih Ketayap

Buat kuih ketayap ni nampak macam senang aje. Tapi kalau silap haribulan boleh jugak tak menjadi. Kadang-kadang bancuh tercair sangat dan melekat kat kuali. Kadang-kadang terbancuh pekat sangat dan kulit ketayap jadi tebal macam selimut.…

Continue Reading

Lauk Simple – Nasi Goreng Labu

Bila kali terakhir kita masak nasi goreng? Kalau Kak Yan, sekurang-kurangnya sekali seminggu mesti masak nasi goreng. Tak kesah lah untuk masak sarapan, makan tengahari atau makan malam. Setiap kali masak nasi goreng mesti habis…

Continue Reading

Manisan Popular – Agar-agar Laici

Masak agar-agar ni kadang-kadang boleh mengecewakan. Dah bubuh macam-macam bahan dan dah  letak macam-macam warna tup-tup bila masak tak boleh potong. Bila potong habis terburai agar-agar tu. Pernah tak kena macam tu? Kak Yan selalu…

Continue Reading

Aroma Bakeri – Kek Butter

Walau kek apa sekalipun, kek buatan sendirilah yang paling anak-anak dan suami suka. Kak Yan dah lama perhati dah. Walaupun kek tu senget ke, bantat ke mesti mulut masing-masing mengatakan sedap. Entah nak ambik hati…

Continue Reading