Minum Petang – Puding Jagung

Kak Yan bukannya selalu upload resepi kuih-muih tradisional. Bukannya sebab tak suka makan kuih-muih tradisional, cumanya tak berapa mahir nak buat kuih-muih tersebut. Biar lah mengaku kan. Tapi, kalau Kak Yan kongsi resepi kuih-muih tradisional,…

Continue Reading

Spaghetti Pesto Berudang

Bagi yang tak biasa lagi tengok spaghetti yang berwarna hijau, memang la rasa pelik. Sebenarnya pesto ini adalah campuran beberapa jenis sayuran dan bahah-bahan lain yang diadun menjadi pes. Rasa  sayuran diseimbangkan dengan rasa lemak…

Continue Reading

Lauk Pauk – Pajeri Terung

Kalau cerita pasal pajeri terung ni teringat dekat Arwah mak sedara Kak Yan. Kak Yan panggil beliau Mak Yong. Sepanjang hidup ni, tak ada orang lagi yang dapat kalahkan masakan Mak Yong. Masakan dia ‘superb’…

Continue Reading

Lauk Simple – Ayam Coca-Cola

Pernah tak tengok video masakan Kak Yan dengan hashtag #inspirasirasakakyanjam6 petang? Ini adalah resepi pertama yang Kak Yan kongsikan di dalam video tersebut. Antara resepi mudah yang Kak Yan suka sangat. Rasa coca-cola tu sangat…

Continue Reading

Nasi Goreng Kunyit Berempah

Makan nasi goreng ni tak pernah jemu. Macam-macam jenis nasi goreng ada dijual. Macam-macam nama menarik pulak tu. Rambang mata nak pilih kalau makan kat kedai. Kak Yan ingat lagi masa mula-mula nasi goreng diperkenalkan…

Continue Reading

Aroma Bakeri – Muffin Blueberry

Cukup seimbang dari segi rasa manis, lemak dan masamnya. Inilah muffin yang Kak Yan suka. Nak membuatnya pun tak susah sangat, malahan tak perlu guna mixer. Bahan-bahannya pun agak senang nak dapat. Kalau nak ubah…

Continue Reading