ILHAM RASA KAK YAN


Nasi Goreng Daging Berkicap | Nasi Goreng Kicap Rencah Daging | Nasi Goreng Kicap Paling Sedap|

Assalammualaikum dan Hi Semua...

Macam-macam jenis nasi goreng, mana satu pilihan hati?

Nak cuba nasi goreng daging berkicap ataupun nasi goreng kicap ini bolehlah ikut resepi yang Kak Yan bagi di bawah.
Dah banyak sangat nasi goreng tu kadang-kadang pening jugak nak masak nasi goreng apa kan.

Lagi satu, nak masak nasi goreng pun ada rahsianya. Bagaimana nak jadikan nasi itu berderai dan nasi goreng bertambah sedap. Barulah puas hati memasaknya.
Tengok sampai habis video Kak Yan ini supaya tidak terlepas rahsia tu.



Resepi

Nasi Goreng Daging Kicap

Bahan-bahannya:

100g daging
2 mangkuk nasi sejuk
1 sudu teh tepung
2 biji telur
4 tangkai kacang panjang
5 ulas bawang putih
5 biji cili padi
5 sudu besar minyak

Bahan Perapan

4 sudu besar kicap lemak manis
1/2 sudu besar kicap pekat
1 sudu besar sos tiram
2 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh gula perang


Selamat Mencuba!

Teruskan tengok video ini sampai habis dan jangan lupa subscribe.
Jangan lupa juga untuk follow Kak Yan di platforms berikut:

Instagram:https://www.instagram.com/azianhasan/​​
Facebook:https://www.facebook.com/azianhasan/​​
Blogspot: https://azianhasan.com/
Show More
1 of 36 Next